27 Ιαν 2018

zaungastnic:Βιώσιμη κινητικότητα (Velo) II. ‘Γράμμα προς τους γονείς’

Πως θα μπορούσε ο Δήμος να ξεκινήσει να προσεγγίσει του Δημότες- γονείς με παιδιά και τι θα μπορούσε να τους ανακοινώσει σαν μια μακροχρόνια διαδικασία.

image

26 Ιαν 2018

Τριχωτά θέματα: Όλοι εμείς έχουμε πάνω από 4 εκατομμύρια από αυτές

Ακόμα 7/10 εκπομπές.

1/10 Αηδιαστικό, λερωμένο βρωμερό: Τριχωτό θέμα #1  https://www.arte.tv/de/videos/060516-001-A/haarige-sache-1-10/

2/10 Sex God:  Τριχωτό θέμα # 2 https://www.arte.tv/de/videos/060516-002-A/haarige-sache-2-10/

3/10 Φλεγόμενος θάμνος: Τριχωτό θέμα #3 https://www.arte.tv/de/videos/060516-003-A/haarige-sache-3-10/

zaungastnic:Βιώσιμη κινητικότητα (Velo) IV. Κυκλοφοριακά δικαιώματα ποδηλατών-πεζών οδηγών οχημάτων

image

image

image

image

image

zaungastnic: Βιώσιμη κινητικότητα (velo) V. FLYER «Μαθαίνω ποδήλατο από μικρή ηλικία».

Ένας οδηγός για τους γονείς για την κινητικότητα τους με τα παιδιά και για τα παιδιά 1-12 ετών εντός και εκτός πόλης.

Επαναδημοσίευση 05.07.2023

Η Δημαρχιακή αρχή,  το πρώτο και ελάχιστο που θα πρέπει  στα πλαίσια βιώσιμης αστικής ανάπτυξης να προσπαθήσει είναι, 

να ενηλικιωθεί πολιτειακά μαζί με τους Δημότες στα πλαίσια συμμετοχικής διαβούλευσης και συναπόφασης. 

Δεν μιλούμε πλέον για  το ότι απουσιάζει η πολιτική βούληση – που όταν  χρησιμοποιείται σήμερα, τότε μόνο  σαν όρος με post factum χαρακτηριστικά- γιατί είναι ένα άδειος χωρίς νόημα πλέον σήμερα  λόγος.  Όμως μια λεγόμενη πολιτειακή βούληση, την δείχνουν κάποιες  ομάδες από Δημότες που προσπαθούν να δώσουν ερεθίσματα- όχι να ορίσουν πως θα γίνει η πολιτική  και με ποιο τρόπο - που εθελοντικά προσφέρουν κάποιες ιδέες. Είναι δουλεμένες ιδέες και απλά μια από αυτές τις ομάδες τις παραθέτει εδώ για να τις προσαρμόσουν τα επιτελεία τους - του Δήμου ή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-  στην Ελληνική πραγματικότητα, αν μπορούν φυσικά γιατί είναι αρκετά  δύσκολο και χρονοβόρο.  Αν θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξει η δομή και η σύνθεσή τους σε αυτά που προτείνουμε να το κάνουν. Σε μια άλλη  ακραία  περίπτωση, αν θέλουν μπορούν και να ακυρώσουν  κάθε πρόταση που τους γίνεται,  για λόγους που φυσικά στα πλαίσια της συνδιαβούλευσης  θα τεκμηρειώσουν απέναντι στους δημότες, καθορίζοντας το δικό τους εξειδικευμένο πλαίσιο και την συγκεκριμένη δομή που θεωρούν ότι μακροχρόνια θα αποδώσει τα βιώσιμα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς κινητικότητας στη πόλη  που απαιτούνται για την εκπλήρωση των συμβατικών θεσμικών τους υποχρεώσεων. Η σκέψη, δεν γίνονται αυτά στην  Ελλάδα για μας είναι μία αρρωστημένη κοντόφθαλμη προσέγγιση.

Αυτό το φυλλάδιο-οδηγός  είναι διαχρονικός δεν θα λήξει η ισχύ του. Τι θέματα θα μπορούσε να περιέχει ένα φυλλάδιο για γονείς και παιδιά?

image

13 Ιαν 2018

zaungastnic: Μητροπολιτικά πάρκα σε Δήμους ΙΙΑ. “Πάρκο Παύλου Μελά”: Να γιατί υπάρχει ανάγκη συμμετοχικής διαβούλευσης και συναπόφασης των Δημοτών. Μερικές από τις θέσεις πολιτών για την διαμόρφωση εκμετάλλευση, διαχείριση και οργάνωση του συγκεκριμένου χώρου, στη διαβούλευση της 13.11.2017

Θέσεις πολιτών στον σχεδιασμό του λεγόμενου μητροπολιτικού πάρκου Παύλου Μελά

Έθεσαν σοβαρά και υπεύθυνα ερωτήματα οι λίγοι πολίτες που παρευρέθηκαν στη διαβούλευση της 13.11.2017 στο Δήμο Παύλου Μελά. Θα ληφθούν οι υπεύθυνες και επιστημονικά τεκμηρειωμένες θέσεις των πολιτών υπόψη στο σχεδιασμό, την οργάνωση και διαχείριση  πριν την τελική μορφή του προς ψήφιση έργου στο ΔΣ?

THS 19012018

Επειδή σε δύο αναρτήσεις-δημοσιεύεις  [https://zaungastnic.blogspot.ch/2017/12/blog-post_16.html , https://zaungastnic.blogspot.ch/2017/12/zaungastnic.html] αναφερθήκαμε στο υπό δημιουργία μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά  και τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας ενός τέτοιου έργου,  δίνουμε παρακάτω κωδικοποιημένα μερικές από τις παρεμβάσεις κάποιων πολιτών στην τελευταία και μοναδική διαβούλευση με πολίτες του Δήμου που έγινε μέχρι σήμερα για τον στρατηγικό σχεδιασμό του συγκεκριμένου  χώρου στις 13.11.2017. Θεωρούμε ότι η θέση μας για την απαιτούμενη  συμμετοχική συναπόφαση στο θέμα του σχεδιασμού, διαμόρφωσης, χρήσης-εκμετάλλευσης,  οργάνωσης και διαχείρισης  του πάρκου επιβεβαιώνεται  από τις παρεμβάσεις των πολιτών. Αλλά επιβεβαιώνονται και οι ενεργοί πολίτες σαν μέρος μιας υπάρχουσας  πολιτειακής βάσης, που υποστηρίζουν, ότι δεν θέλουν να γίνονται έργα για τους πολίτες χωρίς τους πολίτες.

Πηγή των πρακτικών: γραπτή αίτηση του διαχειριστή του zaungastnic.blogspot προς τον Δήμο  Παύλου Μελά  για τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της διαβούλευσης 13.11.2017. [Τα κυριότερα σημεία της συζήτησης σε cursive και μώβ γραμματοσειρά]


Φωτο αεροφωτο πριν

Α) “Κυρίαρχο είναι οι ανάγκες των πολιτών και της τοπικής κοινωνίας και της νέας γενιάς. Να βάλουμε τα παιδιά και τις σχολικές μονάδες σε διαδικασία άσκησης της συμμετοχικής συνδιαμόρφωσης των χώρων, των λειτουργιών και των δράσεων του στρατοπέδου. Η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία συνδιαμόρφωσης αποτελεί ίσως πρώτη αφετηρία, ώστε αυτοί να γίνουν αργότερα πραγματικά υπεύθυνοι πολίτες και να αναλάβουν αυτό που τους αναλογεί.”

 

Β)”…όμως πρέπει να δώσουμε το στίγμα μέσα από μια ταυτότητα. Να προσδιορίσει το κόστος και να δούμε τελικά αν μπορεί να αποσβεστεί η επένδυση που πρέπει να ισορροπήσει το κεφάλαιο με την εργασία, το κοινωνικό μέρισμα με την κερδοφορία και αυτό είναι μια συζήτηση που συμβαίνει εδώ και χρόνια στο Δήμο Παύλου Μελά, που πρέπει όμως, πριν πω δυο πράγματα ακόμα, να συνδυάσουμε και τη νέα συγκυρία για το νέο χωροταξικό που έρχεται για τον Καλλικράτη, το τι δήμο πρόκειται να έχουμε τα επόμενα χρόνια και μέσα σε όλα αυτά να βάλουμε την οικονομική συγκυρία και πάνω από όλα την ανθρωπιστική πορεία της προστιθέμενης αξίας. Μιλάμε για ένα μεγάλο κόστος, για εκατομμύρια και δισεκατομμύρια, υπάρχει ο τρόπος αυτά τα χρήματα να βρεθούν;”

 

Γ)”… τι πάει να πει τοπική λειτουργία και απήχηση ενός τέτοιου χώρου, γιατί είναι κάπως οξύμωρο να αναφερόμαστε όλοι σε Μητροπολιτικό Πάρκο και να μην υπάρχει εδώ καμία συμμετοχή και καμία συμβολή οποιουδήποτε άλλου δήμου ή να μην υπάρχει μέσα στη μελέτη, όπως είδα, αυτό το στρατηγικό που έχετε εκπονήσει, καμία αναφορά τι γίνεται με τους υπόλοιπους χώρους πρασίνου, μελλοντικούς χώρους πρασίνου που υπάρχουν τουλάχιστον στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δίνονται 2600 τ.μ. και 8 κτήρια σε ιδιώτες, χωρίς να καθορίζεται ποια θα είναι η χρήση τους και χωρίς να καθορίζεται ποιος θα είναι ο ζωτικός χώρος αυτών των κτηρίων.”

 

Δ)”Άρα από τώρα πρέπει να γίνει ένα σχέδιο ξεκάθαρο που να ξέρουμε που βαδίζουμε, γιατί σίγουρα δεν μπορούμε από τώρα να ξεκινήσουμε και να τα κάνουμε όλα.

Μητροπολιτικό Πάρκο, πολυσυλλεκτικό με πολυδύναμο χαρακτήρα, όσο περισσότερες λειτουργίες έχει, τόσο ανεβαίνει η αξία του. Επομένως έχει σημασία να πηγαίνουμε σ΄ ένα χώρο, όχι απλά για να περπατάμε ή να καθόμαστε και να ξαναπηγαίνουμε γι΄ αυτό το λόγο. Πρέπει να έχει πολλές λειτουργίες, να έχει ο καθένας πολλά πράγματα να κάνει και να θέλει να πηγαίνει και να ξαναπηγαίνει.”

 

Ε)“Δεν άκουσα ακόμα από που θα χρηματοδοτηθεί το έργο. Ακούσαμε για κάποια εκατομμύρια που θα δώσει η περιφέρεια. Εγώ δεν κατάλαβα ακόμα γιατί δεν είμαι πολιτικός μηχανικός. Ο κ. Σιμόπουλος προηγουμένως είπε ότι θα ήθελε στα 60 του να τρέχει, έφυγε για να του πω ότι έχω την εντύπωση ότι στα 80, στα 90, στα 120 ίσως  προλάβει να τρέχει μέσα στο πάρκο. Γιατί αυτό που δεν κατάλαβα είναι ότι όταν κάνουμε μια μελέτη, τουλάχιστον οι μηχανικοί από ότι έχω καταλάβει στην πορεία τη δική μου, δεν

είμαι μηχανικός, με τα ιατρικά ασχολούμαι, γίνεται μια μελέτη έτσι θα χτιστεί, αλλιώς θα χτιστεί. Χρηματοοικονομική μελέτη δεν είδαμε ακόμα. Πόσο θα βγει το μάρμαρο ρε παιδιά για τους πολίτες του δήμου και υπερτοπικά;. Πόσο είναι 100 εκατομμύρια θα κοστίσει; 200 εκατομμύρια θα κοστίσει; 500 θα κοστίσει; θέλω να ακούσω το νούμερο.

Να ξέρουμε εάν αξίζει.

Πιστεύετε εσείς ότι εδώ η γειτονιά που έχουμε, το Μητροπολιτικό πάρκο δε θα γίνει Μητροπολιτικό πάρκο ναρκομανών και περιθωριακών στοιχείων; Αυτή την αντίληψη έχετε; Και εάν την έχετε κάνετε μια βόλτα τώρα. Με τα χέρια στις τσέπες μπορείτε να περπατήσετε νύχτα εκεί; Πως θα το διαφυλάξουμε αυτό το πάρκο.”

 

Ζ)”Καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας οποιουδήποτε τύπου οχημάτων εντός του χώρου. Θα πρέπει να αποφευχθεί η ασφαλτόστρωση και η τσιμεντόστρωση του οποιουδήποτε τμήματος του πάρκου. Θα πρέπει να αποφευχθεί η εμπορευματοποίηση του χώρου μέσω κατατμήσεων του, εκμισθώσεως του, φιλοξενίας εμπορικών δραστηριοτήτων κτλ. Θεωρούμε ότι αυτά εδώ το ειδικό χωρικό θα πρέπει να τα διασφαλίζει, 2) θα πρέπει να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη διενέργεια ανοιχτού διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με θέμα τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, 3) θα πρέπει να οριοθετηθεί ο χώρος που έχει αποδοθεί στο Δήμο και κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να υπάρξει επαναφορά των ορίων της έκτασης που έχει παραχωρηθεί στην Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως, όντως τα 8 στρέμματα.

Επίσης κρίσιμο παράγοντα θεωρούμε τη συγκρότηση του φορέα διαχείρισης,  ο οποίος θα πρέπει να συγκροτηθεί άμεσα και ο οποίος θα πρέπει να έχει λόγο και να παίξει ένα ορισμένο ρόλο στην ανάπλαση του χώρου.”

 

Η)”Αλλά το θέμα της βιωσιμότητας, το οποίο πρέπει να είναι όχι μόνο ένα απλό πλάνο, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει πριν απ΄ όλα και πριν ακόμα κοινοποιηθεί οτιδήποτε. Γιατί η βιωσιμότητα πιθανά να αποδείξει ότι και αναψυκτήριο πρέπει να έχουμε μέσα, ότι και τα θέατρα πρέπει να είναι ενταγμένα μέσα και για να υπάρχει μαζική προσέλευση και ένα πλάνο εκμετάλλευσης και πηγαίνοντας στην εκμετάλλευση, αξιοποίηση, είναι κακιά λέξη η εκμετάλλευση, και πηγαίνοντας στην έννοια πάρκο, πλέον, για να πάμε στο δεύτερο κομμάτι, το οποίο πράγματι πάρκο σημαίνει πρωτίστως χλωρίδα και συγκεκριμένα σ' αυτή την περίπτωση αστικό πάρκο.

Πιστεύω ότι οποιαδήποτε προσπάθεια να το κάνουμε πάρκο φυσικό δεν έχει καμία ελπίδα να επιβιώσει, με την εικόνα ότι δεν συνδέεται με κανένα φυσικό περιβάλλον από το οποίο να υπάρχει μια συνέχεια, άρα θα είναι ένα αστικό πάρκο, μια αστική χρήση, πολύ καλό πάρκο επίσης, θύλακας πρασίνου και οξυγόνου κλπ μπορεί να πληροί αυτές τις συνθήκες και το δεύτερο σημαίνει, σαν πάρκο, υπηρεσίες αναψυχής, πολιτισμού και κυρίως εκπαίδευσης, όπως είπαν πάρα πολλοί άλλοι ομιλητές.

Εάν αυτό το κομμάτι γίνει μητροπολιτικό, η ποιότητα των υπηρεσιών πρέπει να απευθύνεται όχι μόνο στους δημότες της Σταυρούπολης, αλλά στους δημότες όλης της πόλης, του μητροπολιτικού συγκροτήματος και ακόμα παραπέρα και τότε αυτές οι υπηρεσίες μάλλον δεν επαρκούν.  Άρα θέλει ένα ξεκαθάρισμα όλων αυτών των εννοιών και νομίζω ότι πριν πάμε να εξαγγείλουμε τι θα κάνουμε, μια μελέτη βιωσιμότητας θα ήταν πολύ καλή για τα 10.000.000 για να φτιαχτούν οι πρώτοι θύλακες, ίσως να υπάρχουν, αλλά πιθανότατα αυτό ίσως να μην μπορέσει να λειτουργήσει για να πάρει την αξία την οποία θέλει η πόλη.

Τελευταίο πράγμα για την μητροπολιτικότητα, κάποιος είπε ότι, νομίζω ο κος

Νικηφορίδης μίλησε για το πάρκο για τη νέα παραλία και για τις άλλες ενέργειες οι οποίες έχουν φτιάξει τελικά με το σχέδιο το αρχικό της πόλης. Όλα τα μητροπολιτικά θέματα, είτε αυτό είναι η νέα παραλία, γιατί η νέα παραλία είναι μητροπολιτική υπόθεση, το πανεπιστήμιο είναι μητροπολιτική υπόθεση, η ΔΕΘ είναι μητροπολιτική υπόθεση.

Ανήκουν στο κέντρο.”

 

Θ)”Η δημιουργία χώρου για πικ- νικ. Δεν εννοώ χώρο περιπάτου η ένα χώρου γκαζόν. Εννοώ ένα χώρο όπου οικογένειες και φίλοι θα μπορούν να συνευρίσκονται για φαγητό σε φυσικό περιβάλλον, κάτι τόσο αναγκαίο για τους κατοίκους αυτής της «τσιμεντένιας πόλης».

Παρόλα αυτά όμως αναρωτιέμαι, ωραία να στηθούν όλα αυτά, όποια στηθούνε, αφού συζητηθούν και ιεραρχηθούν, αλλά πως θα στηθούνε και θα συντηρηθούνε; Ανάλογο ερώτημα που έθεσαν και άλλοι. Εντάξει, εύκολα βρίσκουμε και τα λεφτά να το στήσαμε, σκεφτόμαστε όμως πως θα το συντηρήσουμε στο μέλλον; δηλαδή θα το εγκαταλείψουμε και θα ακολουθηθεί μια κλασική για την Ελλάδα πορεία, του να ρημάξει κάποια χρόνια να απαξιωθεί, γιατί ο Δήμος ή ο φορέας ο διαδημοτικός δεν θα έχει τα λεφτά για να το συντηρήσει και τελικά θα ξεπουληθεί, ας πούμε για ένα κομμάτι ψωμί, στους ιδιώτες.”

 

Ι)”Από τις εισηγήσεις οι οποίες ακούστηκαν εδώ, για να ξανά έρθουμε στο θεσμικό, δεν μας φτάνουν πέντε στρατόπεδα για να κάνουμε τα μουσεία, τα οποία έχουν ακουστεί ότι πρέπει να γίνουν και για να κάνουμε τους κήπους και το Βοτανικό κήπο, μεσογειακό κλπ. Ν… επέτρεψε μου, ξέρεις πόσο σε εκτιμώ, είχα διαφωνήσει τότε γιατί το θεώρησα σαν ένα ευκαιριακό έργο, δηλαδή βρήκαμε ένα κονδύλι και ενώ δεν προέκυπτε από πουθενά, από καμία μελέτη του Οργανισμού Ρυθμιστικού, δεν προέκυπτε από πουθενά, ξαφνικά να έχουμε 100 στρέμματα Βοτανικό κήπο, δεν έχω καμία αντίρρηση, αλλά δεν προέκυπτε από πουθενά.”

 

Κ)”Ένα πράγμα που θέλω, καταρχήν, να το θέσω ως ερώτημα, είναι ότι, δεν κατάλαβα ίσως εγώ καλά, πού υπάρχουν οι ήπιες μορφές ενέργειας μέσα στο σχεδιασμό. Όταν λέμε για ήπιες μορφές, έγινε βέβαια αναφορά από κάποιον κύριο, ηλιακή ενέργεια, αιολική και βέβαια η διαχείριση του νερού πως θα γίνει. Θα υπάρχουν ταμιευτήρες νερού; π.χ κάποτε, σε κάποιες αναφορές βάζαμε και κάποια τέτοια θέματα για ταμιευτήρες νερού, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να δαπανάμε εμείς νερό για να ψηλώσουν αυτά τα καινούρια δέντρα που θα φυτευτούν.

Αλλά ωραία είναι τα λουλούδια, όμορφα είναι όλα αυτά. Σε ποιον δεν αρέσουν. Νομίζω όμως ότι συνεπάγονται περισσότερο κόστος, σε σχέση με τα ψηλά δέντρα τα οποία πέρα από μερικά χρόνια δεν χρειάζονται πότισμα γιατί οι ρίζες τους θα είναι βαθιές πια και θα μεγαλώνουν μόνα τους.

Θα μιλήσω λίγο για την επιτροπή διαβούλευσης. Ο Μάκης ο Διάκος προηγουμένως έβαλε το ζήτημα της θεσμικής λειτουργίας. Δεν θα έπρεπε να έχει λειτουργήσει αυτή η επιτροπή της διαβούλευσης; δεν θα έπρεπε ήδη να έχει συζητήσει; και μετά να γίνουν και άλλες συζητήσεις και άλλες προτάσεις.”

 


12 Ιαν 2018

Aung San Suu Kyi αρνείται να συζητήσει τις φρικαλεότητες των αστυνόμων και στρατιωτών της Myanmar απέναντι σε Rohingya γυναίκες και κορίτσια

Η κρατικός σύμβουλος της Μυανμάρ(Nobel Prize Ειρήνης το 1991) αρνήθηκε να συμμετάσχει σε ουσιαστικές συνομιλίες για τη βία και τους βιασμούς κατά της μουσουλμανικής μειονότητας

Η Aung San Suu Kyi όταν συναντήθηκε με ανώτερο αξιωματούχο του ΟΗΕ απέφυγε να συζητήσει τις αναφορές Rohingya γυναικών και κοριτσιών που βιάστηκαν από τα στρατεύματα και την αστυνομία της Μυανμάρ , σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα που έχει στα χέρια της η  Guardian.

Η Πραμίλα Πάτεν, ειδικός απεσταλμένος για τη σεξουαλικούς βιασμούς  στη xώρα των συγκρούσεων, ταξίδεψε για τετραήμερη επίσκεψη στα μέσα Δεκεμβρίου για να διερευνήσει τι συμβαίνει στους κύκλους των κυβερνητικών αξιωματούχων. Ωστόσο ένας κρατικός σύμβουλος στην κυβέρνηση της Μυανμάρ, είπε ότι η Aung San Suu Kyi,  αρνήθηκε να συμμετάσχει σε «οποιαδήποτε ουσιαστική συζήτηση» ότι οι στρατιώτες, η αστυνομία των συνοριοφυλάκων και οι βουδιστικές πολιτοφυλακές Rakhine διεξήγαγαν «γενικευμένους και συστηματικούς» σεξουαλικούς βιασμούς στο βόρειο κράτος Rakhine .

 

"Η συνάντηση με την κρατικό σύμβουλο ήταν μια εγκάρδια ευγενική συνάντηση  που κράτησε περίπου 45 λεπτά που δυστυχώς δεν ήταν ουσιαστικής φύσης », γράφει σε επιστολή της που απηύθυνε στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρς την περασμένη εβδομάδα.

 

Περισσότεροι από 655.000 Ρόχινγια, μέλη μιας διωκόμενης και ανιθαγενούς μουσουλμανικής μειονότητας, έχουν καταφύγει στα στρατόπεδα προσφύγων του Μπαγκλαντές από τότε που άρχισε η βία στο βόρειο κράτος Rakhine του Μιανμάρ τον Αύγουστο 2017. Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα πιστεύουν ότι τουλάχιστον 6.700 Ροχίνγια σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια «επιχειρήσεων εκκαθάρισης» που φαινομενικά απευθύνονταν σε ένοπλους μαχητές, ενώ πολλοί επιζώντες δήλωσαν ότι γυναίκες και κορίτσια βιάστηκαν από συμμορίες.

Αντί να συζητήσει άμεσα τις παραβιάσεις, η Patten είπε, ότι η Aung San Suu Kyi την πληροφόρησε ότι θα απολάμβανε "αρκετές καλές συναντήσεις" με ανώτερους αξιωματούχους της Μυανμάρ.

Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων, της είπαν εκπρόσωποι της στρατιωτικής και πολιτικής κυβέρνησης ότι οι αναφορές για φρικαλεότητες «υπερεκτιμήθηκαν και κατασκευάστηκαν από τη διεθνή κοινότητα».

"Επιπλέον, εξέφρασαν τη γνώμη, ότι όσοι έφυγαν από τη χώρα το έκαναν λόγω συνύπαρξής τους  με τρομοκρατικές ομάδες και το έπραξαν για να αποφύγουν την επιβολή του νόμου", έγραψε η Paten. Ο στρατός του Μυανμάρ έχει εκκαθαριστεί από κάθε παρανομία στα πλαίσια  μιας εσωτερικής έρευνας που ονομάζεται “whitewash”από ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  

Κατά την διάρκεια που, η Patten  βρισκόταν στη χώρα συναντήθηκε με τον άνδρα που ήταν επικεφαλής αυτής της έρευνας, ο γενικός επιτελών Aye Win, και της εξήγησε τη μεθοδολογία τους.

"Η στρατιωτική έρευνα, η οποία απαρτιζόταν από ένοπλους άνδρες ανέκριναν πολίτες σε μεγάλες ομάδες,  και  συχνά εν  παρουσία κάμερας και  τους προσέφεραν φαγητό μετά από την κατάθεση και τη συνεργασία τους. Σαφώς και δεν υπήρχε κίνητρο μετά για  να καταθέσουν καταγγελίες",  έγραψε η Patten. "Συνεπώς, πάνω από 800 συνεντεύξεις απέδωσαν μηδέν αναφορές σεξουαλιόύ ή άλλου βιασμού κατά πολιτών από τις ένοπλες δυνάμεις και τις δυνάμεις ασφαλείας", ανέφερε.


Η κ. Patten εξέφρασε επίσης ανησυχίες σχετικά με τα σχέδια αποστολής πίσω  των Rohingya που έχουν φύγει  από τη Μυανμάρ, αναφέροντας το «επικρατούμενο κλίμα ατιμωρησίας» στους αστυνομικούς και στρατιωτικούς κύκλους στη χώρα. Το Μπανγκλαντές και η Μυανμάρ συμφώνησαν στον «γρήγορο» επαναπατρισμό του Rohingya, που προβλέπεται να ξεκινήσει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου. Αλλά πολλοί Rohingya λένε ότι δεν θα επιστρέψουν οικειοθελώς μέχρι να τους δοθεί η ιθαγένεια, καθώς και η εγγύηση  ότι θα είναι ασφαλείς και δεν θα τους πάνε σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Δεκάδες χιλιάδες ζουν σε τέτοιους καταυλισμούς από τη βία το 2012.

 

Ο Skye Wheeler, ερευνητής της Human Rights Watch, ο οποίος διερεύνησε τους ισχυρισμούς για τους σεξουαλικούς βιασμούς, δήλωσε ότι η Μυανμάρ αρνείται μια "τρομερή αλήθεια".

"Η άρνηση αναγνώρισης των τρομερών αυτών πράξεων και  φροντίδας  από τις αρχές της Μιανμάρ, συμπεριλαμβανομένης της Aung San Suu Kyi, για τα Rohingya κορίτσια και γυναίκες που έχουν βιαστεί από τους στρατιώτες του Μυανμάρ ως μέρος της εκστρατείας εθνοκάθαρσης, είναι σχεδόν εξίσου συγκλονιστικά  με τα τρομακτικά εγκλήματα" που έχουν γίνει.

 

“It’s like a second attack, to endure a vicious gang rape and then to be ignored, as if you don’t matter at all, to have that terrible truth denied.”

 

Ετικέτες